Mário Roženský se na oXy Day 2019 zabýval problematikou zákaznické péče. Konkrétně řešil, jaký má kvalitní zákaznická péče přínos pro business a ukázal, jak by správná komunikace se zákazníky měla vypadat. Všechny jeho tipy se dočtete v článku.
Z myšlenkové mapy výše vyplývá, že kvalitní zákaznická péče má pro podnikání nespočet přínosů. Spokojení zákazníci budou loajální, doporučí vás, nakoupí opakovaně. To vše má vliv na lepší finanční situaci e-shopu, zvýší se konverzní poměr, sníží se náklady na objednávku, dochází ke cross-sellovým i up-sellovým nákupům.
Díky pozitivním referencím si tvoříte dobré jméno firmy. Budou se vám lépe domlouvat spolupráce i najímat noví zaměstnanci. Všechny tyto faktory mají zároveň vliv na budování konkurenceschopnosti a silného postavení na e-commerce trhu.
Je důležité si uvědomit, že spokojenost zákazníků ovlivňuje firmu a zároveň celá firma má vliv na pozitivní či negativní zkušenost zákazníka. Pro správnou zákaznickou péči je tedy třeba si nastavit komunikaci napříč celou firmou. Ne jen na úrovni Help Desku. Každý ze zaměstnanců by měl umět dát zákazníkovi adekvátní odpověď, která mu řekne, co se v následující chvíli bude s jeho problémem dít a jak se bude řešit.
Zákaznická péče je spolu s UX klíčovou aktivitou pro dokončení nákupu. Přesto s nimi většina českých e-shopů nepracuje.
Společnost American Express zjistila, že 81 % zákazníků je ochotno opakovaně nakoupit u společnosti, kde měli dobrou zkušenost coby klient.
Zároveň se naučte reagovat na složité situace tak, aby vás v komunikaci nic nezaskočilo.
Expert na nastavení špičkové zákaznické péče
Mário úspěšně vybudoval několik firem a projektů. Základem každého projektu byla orientace na zákazníka a skvělá zákaznická péče. Své znalosti a zkušenosti nyní aplikuje při vývoji aplikace SupportBox, která slouží ke zjednodušení e-mailové komunikace se zákazníky. Pravidelně přednáší a školí na téma zákaznické péče v e-shopech, také pořádá konferenci SupportDay.